Όταν εγκαθιστούμε έναν μηχανισμό συρόμενων θυρών (μοτέρ συρόμενης γκαραζόπορτας) προσέχουμε ώστε η κρεμαγιέρα (οδοντωτός κανόνας) να μην πατάει επάνω στο γρανάζι (πινιόν) αλλά να απέχει λίγο από αυτό (να αφήνει λίγο “αέρα”) δημιουργώντας ένα μικρό διάκενο.
Το διάκενο αυτό είναι απαραίτητο για την σωστή συνεργασία κρεμαγιέρας και γραναζιού.
Εάν δεν δημιουργήσουμε το σωστό διάκενο ή, ακόμη χειρότερα, εάν η πόρτα στηρίζει το βάρος της επάνω στο γρανάζι, αργά ή γρήγορα θα έχουμε πρόβλημα στη λειτουργία του μηχανισμού.
Η εμπειρία μας δείχνει ότι το αυτό είναι το πλέον συνηθισμένο λάθος στις εγκαταστάσεις τέτοιων μηχανισμών, πολλές φορές ακόμη και από “επαγγελματίες”, και το αποτέλεσμα είναι συνήθως το σπάσιμο του γραναζιού. Για τον λόγο αυτό, παρακαλούμε να τηρούνται απόλυτα οι σχετικές οδηγίες του κατασκευαστή.
Τα επόμενα πιο συνηθισμένα λάθη έχουν να κάνουν με την κακή τοποθέτηση της κρεμαγιέρας. Η κρεμαγιέρα κατασκευάζεται σε τμήματα (συνήθως του ενός μέτρου) και στηρίζεται στην πόρτα με αποστάτες. Είναι πολύ σημαντικό να τηρούνται οι εξής οδηγίες:
Εάν εγκαθιστάτε την τυπική μεταλλική κρεμαγιέρα, τότε σημειώστε τα εξής:
Η κρεμαγιέρα πρέπει απαραίτητα να έχει το ίδιο module (διαμετρικό βήμα) με το γρανάζι.
Στους περισσότερους μηχανισμούς για οικιακές συρόμενες θύρες ή για θυρόφυλλα βάρους κάτω των 2t, χρησιμοποιείται γρανάζι και κρεμαγιέρα με module 4 (m4).
Σε μηχανισμούς για πολύ μεγάλα βάρη θυρόφυλλου (άνω των 2t), σχετικά σύνηθες είναι το module 6 (m6).
Πρέπει να έχει κανείς υπ' όψιν ότι η τιμή του module δείχνει τη σχέση ανάμεσα τον αριθμό δοντιών και την διάμετρο αναφοράς σε ένα γρανάζι. Αυτό σημαίνει ότι δύο γρανάζια, μπορεί να έχουν το ίδιο module (και άρα να συνεργάζονται εξίσου σωστά με μία κρεμαγιέρα ίδιου module) αλλά διαφορετική διάμετρο και αριθμό δοντιών.